Monday 10 December 2012

siapalah aku,

setelah sekian lama x meng'update' blog,
datang satu 'angin' yg mendorong ak utk menyapu habuk2 di blog ni.
jam 4.30 pagi
kbetulan bru slesai myiapkan video dokumentari yg byk menyeksa hidup ak
alhamdulillah siap jgk,
agk lwt tido,
pg nti kelas awal,
terlajak pdan ngn muka ak,

first of all,
betapa bahagianya hidup ak di um*mungkin
sejak dari 1st year smpai lah 3rd year,
ak single..
satu title yg boleh dibanggakan..
jatuh hati,bkenan,suka,syg,
tu smua normal la
kita kan mnusia yg berperasaan 
wlpn ak selalu menafikannya tp kebenran tetap akan menang
ak mengaku,
aku berhti kering
tiada perasaan
susah jatuh hati
single is better,
bla,bla,blahh
 nmun hakikatnya,ak teringin jgk dicintai,dan mencintai

apa yg aku takut dgn kata cinta pd insan bnama llaki..
aku takut dgn pelbgai kemgkinan yg mgkin tjadi
aku takut aku mudah cmburu,kcwa,dkcawakan,putus,dan bpisah,
ak sndri pn xtau,apa motif sbnr dri ak takut utk bcinta cam org lain

ckgu kt sekolah prnah pesan,
'xpyhla bcinta zaman sekolah,nti kat u korg akan jmpe yg lg baik"
betul kah?
mgkin
ak pn prnah jgk bdoa,dah kebarangkalian doa aku trmakbul
ak bhrap ak tdk mudah jtuh cinta atau bcinta smasa zaman sekolah,
mmg ak xbcinta lgsung
tp 
keadaan tu btrusan hingga skrg

mgkin ak tllau memilih?
xlah,
ak xmemilih pn
ak cme nk seseorg yg mmhami,
bkn buat2 mmhami

tp biarlah,
sikap ak yg jnis xkisah 
mybabkan ak malas nk fkir smua tu
dlm hati mau je,tp luaran xnk

ak prnah mencintai spenuh jiwa
tp aku dipersia
xdipeduli
hanya djdikan sandaran tatkala kesunyian
mgkin salah ak yg tlalu bhrap,
 perasaan ak yg naif ttp ingin bharap
pdahal ak tau
pd akhirnya ak sndiri akan tluka
namun hati ak memjuk
cubalah dulu,cubalah dulu,
mgkin ada jdoh
tp aku ditipu perasaan ak sndiri
ramalan perasaan ak dusta semata2
ak bengang,kcewa,hmbar..
ak salahkan dri sndiri
ak sndiri yg mprhambakn diri utknya tnpa dia sedari
kkcwaan tu aku tempis,
ak buang jauh2
ak tau mgkin ada hikmahnya
mgkin dia bkn utkku

wlpn ak xbcinta tp ksakitan dlm hti mgalahkan org bcinta
klau dah awal2 rse camtu,mcmne nk bcinta
cinta,cinta
perlu sgt ke utk aku?
bcinta lpas nikah mgkin lg baik
tp bkn snang utk ke arah tu

dear kamu,
dis words mjlaskan diri aku padamu
once you have feelings for someone,
it always be there
you may not like them anymore
but you still care


even though i promised myself i wouldn't risk the chance
of getting hurt again for some reason when i'm with you it all seems worth it

skrg,
ak masih bsndri
taukah kamu
ak bsyukur sb ak msih bsndiri
krna ak bsyukur ak tdk mmbuat kptusan yg bleh mdtgkan pyesalan
disaat ak xprlukan sape2
dtg insan yg mnagih kasih
ak,
xmampu mbalasnya
ak memlih utk bsdnri
krn bgku
akan ada cinta sejati utkku nti
mgkin blum tba masanya
biarlah ak trus mencari
atau terus dicari
Allah maha adil,
Allah tidak akan membuat umatnya btrusan dlm ksesusahan
pasti ada hikmahnya
cinta pertama aku pasti akan ku jga,
cinta pertmaku akan aku pelihra hingga ke akhir nyawa
hanya ajal yg memisahkan kita,bkn prpisahan smntara
insyaallah.




*aku mengharap sesorg yg mampu mbuat ak terharu dan menangis krn gembira..
dia pasti utkku..wahai bakal temn hidupku yg blum psti..

No comments:

Post a Comment